LICEUL
PEDAGIGIC “VASILE
LUPU” IAȘI
PROIECT DIDACTIC
Proferor
coordonator: Purțuc Mariana Georgeta
Profesor
metodist: Borș Maria
Educatoare:
Ilaș Simona
Propunător:
Spătaru Larisa
An școlar 2012-2013
Data: 04.12.2012
Instituția de învățământ: Grădinița Cuvioasa Parascheva
Iași
Grupa: Mijlocie C
Domeniul experiențial: Om și societate
Categoria de activitate: Activități practice
Subiectul activității: Ghetuțele lui Moș Nicolae
Tema: Prelucrarea materialelor flexibile
Subtema: Lucrări de hârtie
Mijloc de realizare: Lipire
Tipul activității: Formarea de priceperi și
deprinderi
Scopul activității; Formarea deprinderilor de
aranjare și lipire unor forme decupate pe o suprafată delimitată
Obiectivele operaționale:
O1-să
identifice materiale utilizate în realizarea lucrării;
O2-să
identifice etapele de lucru în vederea realizării lucrării;
O3-să
respecte toate etapele de lucru;
O4-să
analizele lucrarea proprie precum și celelalte lucrări;
Strategia didactică
a) Metode și procedee didactice: concersația, observația,
demonstrația, expicația, exercițiul;
b) Mijloace didactice: perforator,lipici, carton,
planșă demonstrativă, vată, forme decupate(steluțe, globulețe, brăduți);
Bibliografia: Mătăsaru,Maria(2008),Secretele metodice în didactica preșcolară,
Editura Rovimed Publisher
Durata: 20-25 min.
Proces tehnologic
Subiectul:
Ghetuțele lui Moș Nicolae
Tema:
Prelucrarea materialelor flexibile
Subtema:
Lucrare de hârtie
Mareriale:
Carton colorat, lipici, perforator cu model, forme decupate șervețel
Operații
tehnologice:
Etapa I: adaugarea lipiciului pe formă;
Etapa II: lipirea formei pe cartonul colorat;
Etapa III: lipirea celorlalte forme,fără să se
suprapună cu alte forme;
Etapa IV: utilizarea șervețelului pentru a
îndepărta lipiciul în exces;
Secvențele lecției
|
Conținutul instructiv-educativ
|
Strategii didactice
|
Evaluare
|
||
Metode și procedee
|
Mijloace didactice
|
Forme de organizare
|
|||
I.Moment organizatoric
|
Asigurarea condițiilor necesare desfășurării
activității:
-aerisirea sălii;
-pregătirea materialului didactic;
|
|
|
|
|
II.Dirijarea învățării
1.Captarea atenției
|
Captarea atenție se va realiza printr-o dicscuție
despre Moș Neculae
-Copiii,ce știți voi despre Moș Neculae?
-Pe ce data vine acesta la noi?
-Unde pune cadourile?
-Ce pregătiri facem noi înaintea venirii lui?
-L-ați vazut vreodată?
|
Conversația
|
|
Frontal
|
Evaluez capacitatea copiiilor de a dialoga pe tema
Moș Neculae;
|
2.Anunțarea temei și a obiectivelor
3.Prezentarea și intuirea lucrării model
|
-Copiii,pentru că se apropie venirea lui Moș Neculae
noi trebuie să învățăm să ne pregătim ghetuțele,așa că astăzi vom face
ghetuța lui Moș Nicolae
|
Expicația
|
|
|
|
Voi prezenta copiiilor
planșa model și le voi explica etapele de lucru, pe care trebuie să le
parcurgă.
-Copiii,priviți cu atenție
planșa model! Ce material credeți că am folosit pentru realizarea lucrării?
|
Explicația
Conversația
|
Planșe model
|
Frontal
|
Capacitatea de comunicare,de concentare a
interesului pentru activitate
|
|
4.Explicația și demonstrarea modului de lucru
5.Asigurarea retenției și a transferului
6.Realizarea lucrării
|
Pentru a
realiza ghetuța am parcurs o serie de etape.În prima etapă am pus lipici pe
formele(steluțe, fulgi, brăduți, globulețe), după am lipit forma pe ghetuță,
apoi am lipit și celelalte forme, fără a le suprapune și am folosit
șervețelul pentru a înlătura lipiciul în exces.Iar la șfânșit am lipit în
partea de sus a ghetuței vata.
|
Demonstrația
|
Planșe
|
Frontal
|
|
Pentru a verifica modul de înțelegere a etapelor de
lucru, voi solicita un copil să-mi explice etapele și modul de lucru.
|
Conversația
|
Planșe
|
Frontal
|
Capacitatea de a reține etapele de lucru;
|
|
Vom realiza un exercițiu de încălzire a mâinilor și
a degetelor(Morișca,închidem și deschidem pumnii)
Se urează copiilor Spor la lucru.
În timp ce copiii lucrează, voi urmări modul de
realizare a temei.Coordonez monca întregii grupe,intervin cu indicații
|
Conversația
Explicația
Exercițiul
|
Vată
Lipici
Forme
Planșe
|
Individual
Frontal
|
Capacitatea de a realiza lucrarea prin respectarea
cerințelor
|
|
III.Încheierea activității
|
|
|
|
|
|
1.Încetarea lucrului și realizarea curățeniei
|
Copiii vor înceta lucrul la
semnalul meu, voi expune lucrările iar între timp copiii vor aduna resturile.
|
|
|
|
|
2.Evaluarea lucrărilor
|
-Copii, ce am relizat noi
astăzi la abilități practice?
-De ce material am avut
nevoie pentru a realiza ghetuța lui Moș Nicolae?
-Care a fost prima etapă?
-Ce am făcut mai departe?
Se vor expune lucrările pe panou,după care
le vom analiza împreună ținând cont de
-lucrarea trebuie să fie filalizată
- să fie folosite diverse
tipuri de forme pe toata suprafața ghetei
-originalitatea și
creativitatea în aranjarea frunzelor pe spațiu de lucru
|
Conversația
|
|
Frontal
|
Apreciez răspunsurile date de copii la întrebările
adresate
Capacitatea de evaluare și autoevaluare
|
3.Aprecieri generale
|
Voi face aprecieri generale
și individuale asupra modului cum au lucrat și s-au comportat copiii la
activitate.
|
|
Stimulente
|
Frontal
Individual
|
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu