Proiect didactic
Data:
13.03.2012
Propunător:
Spătaru Larisa
Profesor
coordonator: Purțuc Mariana Georgeta
Profesor
metodist: Râpanu Maricela
Grădinița:Grădinița 23: Cuvioasa Parascheva Iași
Grupa : Mijlocie C
Domeniul
experiențial : Limbă și comunicare
Categoria
de activitate:Educarea limbajului
Tema: Toamna
Subiectul: Toamna
de Demostene Botez
Tipul
activității: predare-învățare
Mijloc de
realizare: memorizare
Scopul activității: Formarea
deprinderilor de a memora și reproduce voluntar și corect , din punct de vedere
gramatical, textul poeziei.
Obiective
operaționale: La sfârșitul activității copiii vor fi capabili:
O1: să recite expresiv minim o strofă;
O2: să alcătuiască propoziții folosind cuvintele și
expresiile noi: din
zori, roade, bucate, panere, gutui amărui cu puf galben ca de pui
O3: să identifice caracteristicile anotimpului de
toamnă;
O4: să transpună, prin desen, ideea poeziei;
Strategii
didactice:
a)
Metode
și procedee didactice: conversația, exercițiul,
demonstrația, explicația;
b)
Mijloace
didactice: carte de poezii, foi, creioane, carioci, coș cu
fructe, planșe
c)
Formă
de organizare:individual, pe grupe, frontal;
Locul de desfășurare: sala de grupă;
Bibliografie: Mătăsaru,Maria,Secrete metodice în didactica preșcolară,
Editura Rovimed Publishers,2008
Liliana,Ezechil,Mihaela,Păiși
Lăzărescu,Laborator preșcolar,V&I Integral,2002
Durata
activității: 20-25 min.
Toamna
de Demostene Botez
Toți acei ce-ntreaga vară
Au lucrat din
zori în seară,
Toamna au roade
bogate,
Au și fructe și
bucate.
Mere, pere, în
panere,
Prune bune și
alune,
Și gutui amărui
Cu puf galben ca
de pui,
Și tot felul de
legume
De nu le mai
știi pe nume.
Secvențe ale lecției
|
Conținutul instructiv-educativ
|
Strategii didactice
|
Evaluare
|
||
Metode și procedee
|
Mijloace didactice
|
Forme de organizare
|
|||
1.Moment organizatoric
|
Se creează climatul propice desfășurarii
activitații.
|
||||
2.Reactualizarea cunoștințelor asimilate anterior
|
Inițiez o scurtă conversație despre toamnă:
-Ce se întâmplă toamna cu
florile?Dar cu frunzele copacilor?
-Ce fructe apar în anotimpul
de toamnă?
-Ce alte schimbări mai observăm
în natură?
|
Conversația
Explicația
|
Planșe
|
Frontal
Individual
|
Evaluez capacitatea copiiilor de a verbaliza
|
3.Captarea atenției
|
Copii, în timp ce veneam la grădiniță m-am întâlnit
cu Zâna Toamnă, așa darnică și bogată cum o știți.Ea mi-a dăruit un coș cu
fructe.
|
Conversația
|
Coș cu fructe
|
Individual
|
Evaluez capacitatea de receptare a unui mesaj;
|
4.Anunțarea temei și a obiectivelor
|
-Astăzi,vom învăța o poezie foarte frumoasă; aceasta se numește Toamna de Demostene Botez.
Voi veți fi foarte atenți la cuvintele pe care nu le
înțelegeți pentru ca împreună să le explicăm.După ce eu voi recita poezia voi
numi doar pe copiii care au fost foarte atenți.
|
Conversația
|
Frontal
|
Evaluez capacitatea de receptare a unui mesaj.
|
|
5.Dirijarea învățării
a)Familiarizarea preșcolarilor cu elementele de
conținut ale poeziei
b)Recitarea model
c)Învățarea poeziei de către copii
|
Se prezintă pe scurt conținutul poeziei:
-Copii, în poezia pe care o vom învăța astăzi este
vorba despre fructele toamnei.
Voi explica cu ajutorul copiilor, al planșelor și al
coșului de fructe, expresiile necunoscute:
1.din zori=de dimineață
2.roade=fructe și legume
3.bucate=preparate, mâncare
4.panere=coș împletit din nuiele în care se pun
fructele și legumele
5.gutui amărui cu puf galben
ca de pui=gutuile au la
exterior un puf care seamănă cu cel al puilor de găină.
Recitarea model expresivă cu respectarea pauzelor,cu
o intonație și o mimică adecvată.
Învățarea se va realiza pe unități logice cu
ajutorul planșelor
-vom învața stofa I
-vom învăța strofa II reluând strofa I
După fiecare structură logică recitată de către
educatoare,vor fi solicitați 1-2 copii să recite poezia.
|
Conversația
Explicația
Conversația
|
Coș cu fructe
Planșe
Planșe
|
Frontal
Individual
Frontal
Individual
|
Evaluez maniera în care au fost înțelese cuvintele
si expresiile noi
Evaluez capacitatea preșcolarilor de a audia poezia.
Evaluez modul în care învață poezia.
|
6.Fixarea textului poeziei
|
Copiii vor recita individual
strofele poeziei.Voi ajuta copiii și le voi atrage atenția asupra pronunției
corecte.
Voi insista asupra
reproducerii corecte și expresive a poeziei de către copii.
|
Conversația
Exercițiul
|
Frontal
Individual
Pe grupe
|
Evaluez capacitatea copiilor de a recita individual
și frontal poezia din punct de vedere al claritații și al corectitudinii;
|
|
7.Obținerea performanței
|
Copiii vor primi o fișă pe care sunt desenate fructe și legume de
toamnă.Ei trebuie să coloreze doar fructele.
|
Conversația
Explicația
|
Fișe de lucru
|
Individual
Frontal
|
Evaluez capacitatea preșcolarilor de a-și
însuși conținutul poeziei;
|
8.Evaluarea
|
Voi face aprecieri generale și individuale: le voi oferi recompense.
|
Conversația
|
Recompense
fructe
|
Individual
Frontal
|
Get your own Slide Show!
Fa-ti un cont pe un site hosting de fotografii cum ar fi http://flickr.com incarca fotografiile din acest articol pe acel cont iar la vizualizarea fiecareia fa clik/dreapta mouse-ului Properties si copie pe rand adresa URL a fiecarei fotografii hen http://......aiufaieur.jpg
RăspundețiȘtergereAcestea le introduci pe rand in http://www.xat.com/web_gear/slide_show.php la 1. 2. 3. etc iar dupa ultima faci clik pe Update & Get Code. Asa vei primi un codembed al acelui album Copii acel cod si il introduci pe blog in mod EDIT HTML
Vei vedea un album animat intr-un singur frame f.elegant
Exemplu http://infoblogro.blogspot.ro/2012/07/saloon-for-sale.html
RăspundețiȘtergere