duminică, 6 ianuarie 2013

Proiect didactic muzica



Proiect didactic
Data: 20.11.2012
Propunător: Spătaru Larisa
Profesor coordonator: Purțuc Mariana Georgeta
Profesor metodist: Boroda Simona
Educator: Varvariuc Laura/Ilaș Simona
Grădinița:Grădinița 23: Cuvioasa Parascheva Iași
Grupa : Mijlocie C
Domeniul experiențial : Domeniul estetic
Categoria de activitate: Educație muzicală
 Tema: 1.Toamna harnică
             2.Bate vântul frunzele
Subtema: Toamna
Mijloc de realizare:  1.Cântec-consolidare;
                                     2.Joc cu cânt-predare.
Scopul  activității: Consolidarea deprinderilor de a intona corect, expresiv și omogen cântecul, în grup și colectiv,respectând poziția corectă,tonul,semnalul de început, dicția și respirația în emiterea sunetelor
Consolidarea deprinderilor de a executa mișcările sugerate de text în ritm vioi.
Obiective operaționale: La sfârșitul activității copiii vor fi capabili:
O1: să converseze cu educatoarea pe tema toamna;
O2: să execute corect exercițiile de respirație și ritmico-melodice;
O3: să utilizeze o dicție corectă în timp ce cântă;
O4: să execute mișcările respectând melodia și ritmul jocului cu text și cânt.



Strategii didactice:
a)     Metode și procedee didactice: conversația, exercițiul, demonstrația, explicația, observația;
b)    Mijloace didactice: carte de cântece, planșa în care este ilustrat anotimpul de toamnă;
c)     Forma de organizare:individual, frontal;
Locul de desfășurare: sala de grupă;
Bibliografie: Mătăsaru,Maria,Secrete metodice în didactica preșcolară, Editura Rovimed Publishers, 2008
Durata activității: 20-25 min.







Toamna


Toamna , toamna harnică
Și de toate darnică
Ai venit iar pe la noi
Sa ne-aduci vânturi si ploi.

Berzele, s-au dus, s-au dus,
Nu mai stau, pe casa sus
Cocotate-ntr-un picior
Si batând din ciocul lor.




Secvențele lecției

Conținutul instructiv-educativ
Strategii didactice

Evaluare
Metode și procedee
Mijloace didactice
Forme de organizare
1.Moment organizatoric
Se creează climatul propice desfășurării activității:
-se aerisește sala de grupă
-se așează copiii sub formă de semicerc.








2.Captarea atenției
Se va realiza prin o scurtă discuție despre toamna.
-Ce se întâmplă toamna cu florile?Dar cu frunzele copacilor?
-Ce fructe apar în anotimpul de toamnă?
-Ce alte schimbări mai observăm în natură?

Conversația

Frontal
Individual
Evaluez capacitatea copiiilor de a verbaliza;
3.Anunțarea  temei și a obiectivelor
Copii, pentru că suntem în anotimpul de toamnă vom repeta cântecul Toamna harnică și vom învăța jocul cu cânt Bate vântul frunzele.
Explicația

Frontal
Evaluez capacitatea de receptare a unui mesaj;
2.Cultura vocală


a)exerciții de respitație




b)Exerciții pentru acordarea și omogenizarea vocii
-Voi controla ținuta corectă a spatelui rezemat pe scăunel cu mâinile pe genunchi
-Mirosim crizantema Ce frumos miroase crizantema
-Ne bucurăm că este toamnă
Ce frumoasă este toamna
-Ciripim ca vrăbiuțele prin copaci Cip,cip cip,cip

Cântăm ca trompeta
Cântăm la tobă
Vine trenul












Conversația
Demonstrația
Explicația


Evaluez modul în care copiii își pregătesc vocea pentru activitate și ținuta acestora;
3.Reactualizarea cunoștințelor asimilate anterior
Educatoarea interpreteaza cântecul Toamna harnică, apoi il repetă de 2-3 ori cu întreaga grupă până consideră că este îndeplinit obiectivul.
(Anexa 1)




Conversația Demonstrația
Exercițiul




Frontal

Evaluez capacitatea copiiilor de ași reaminti cântecul învățat anterior;
4.Învățarea jocului cu text și cânt
a)Anunțarea jocului


b)Demonstrarea și explicarea jocului







c) Învățarea cântecului de către copii




-Copii, pentru că suntem în anotimpul de toamnă vom învăța jocul cu cânt Bate vântul frunzele
Voi interpreta cântecul de două ori clar corect și expresiv fiind însoțită de gestica și mimica potrivită.
Voi expica cuvintele și expresiile necunoscute (morișcă,lână,plăcinte)


Învățarea se va realiza pe unități logice
-vom învăța stofa I
-vom învăța strofa II reluând strofa I.(Anexa 2).
Se învață cântecul pe fragmente melodice, repetându-se până se reține linia melodică dar și mișcările ritmice.
Se cântă integral cântecul de întreaga clasă.





Conversația
Demonstrația
Explicația
Exercițiul









Frontal
Individual
Evaluez modul cum executară mișcările urmărind corectitudinea și sincronizarea lor cu ritmul melodiei;







Evaluez capacitatea copiilor de a cânta frontal cântecul din punct de vedere al clarității și al corectitudinii;
7.Obținerea performanței
Copiii formează un semicerc:
Se cântă din nou melodia integral apoi copiii se vor împărți în diferite grupe: grupa băieților vs. grupa fetelor și furnicuțele vs greierașii.Grupa care a cantat cel mai corect din punct de vedere expresiv și a respectat ritmul și mișcările melordiei este răsplătită și aplaudată.



Conversația
Explicația



Individual
Frontal
Evaluez capacitatea preșcolarilor de   colabora și de a se adapta la cerința cerută;
8.Încheierea activității
a)Fixarea temei


b)Aprecieri generale și individuale


Cum se numește cântecul pe care l-am repetat?Dar jocul cu text si cânt?
Vor fi apreciați copiii cu privire la modul de participare la activitate.

Conversația

Recompense


Individual
Frontal




 

Un comentariu:

  1. Gambling in California - Dr.MD
    You'll see 통영 출장마사지 it all on the 밀양 출장샵 Internet in Vegas, California, California. It's like a pirate paradise. And all the casinos 양산 출장마사지 are operated 군포 출장마사지 by the 안동 출장안마 same company,

    RăspundețiȘtergere